Una història senzilla

Opinió

Una història senzilla

L’expressió happy place o lloc feliç se sol fer servir per descriure aquelles obres amb personatges que s’acaben fent entranyables i t’embolcallen amb la simpatia i les peculiaritats: et converteixen en un més de la seva colla televisiva. No me gusta conducir , de TNT, té una mica d’aquesta qualitat. És la història d’en Pablo (Juan Die­go Botto), un home que passats els quaranta decideix treure’s el carnet de conduir per raons personals. Ell és un escriptor frustrat i un professor d’universitat mediocre, tossut, quadriculat i desapassionat. Un cop s’apunta a l’autoescola, es troba havent d’enfrontar-se a les seves inseguretats en un entorn que ell no controla. Els que li sacsegen el caràcter i les conviccions són el professor de pràctiques (David Lorente) i una alumna seva (Lucía Caraballo), que també està aprenent a conduir.

Borja Cobeada (en el centro) con Juan Diego Botto y David Lorente.

Borja Cobeada, Juan Diego Botto i David Lorente.

TAMARA ARRANZ

Si bé les dinàmiques i l’esperit de comèdia emocional encaixen en l’etiqueta de happy place, no acaba de descriure del tot la sèrie: més que felicitat o alegria, el que transmet és la tranquil·litat de mirar una obra ben planificada, mesurada, en harmonia. El creador Borja Cobeaga, que ha firmat els guions de les pel·lícules d’ Ocho apellidos i és l’autor de Fe de etarras o No controles , es va emmirallar en la seva experiència com a adult en una autoescola. És l’excusa per tractar la crisi de la mitjana edat, la necessitat d’acceptar les nostres limitacions, reconciliar-nos amb els somnis que ja no complirem mai, la manera com les relacions familiars ens impulsen i ens afecten, o reivindicar que fins i tot de grans podem canviar.

L’estructura de la trama principal és senzilla, amb punts d’inflexió reconeixibles i sense deixar que les subtrames li restin importància. El to és costumista, moderat i potser en alguns punts es troba a faltar que el responsable no premi l’accelerador pel que fa a la comèdia o l’emoció. Els secundaris estan ben definits amb una Lucía Caraballo que desborda encant i un Lorente que és tot carisma com el professor de conduir per antonomàsia. I les relacions entre els personatges, que tenen com a finalitat desembussar el protagonista, porten la història a un clímax calmat, no especialment dramàtic.

Són conclusions petites i sense exabruptes, com ho són els conflictes quotidians de les persones normals i corrents, i no s’ha de menystenir la potència d’aquesta intimitat narrativa, sobretot quan està executada amb ofici.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...